Artrose heup en knie

Artrose is een aandoening aan het kraakbeen in de gewrichten. Het wordt ook wel ‘gewrichtsslijtage’ genoemd. Bij Artrose in de heup of de knie ervaar je pijn die steeds erger wordt. Daarbij heb je last van stijfheid rond de knie en de heupen. Erg vervelend, want het kan je zeker beperken in je dagelijkse bezigheden.

Artrose kan verschillende klachten geven, zoals:

• pijn, vooral tijdens beweging;
  • stijfheid, vooral na periode van bewegingloosheid, zoals ’s morgens (startpijn);
  • krakend geluid/gevoel;
  • bewegingsbeperking;
  • standsverandering;
  • vochtophoping (hydrops) in het gewricht.

De oorzaak

De oorzaak van artrose is meestal ouderdom, maar je kunt ook op vroegere leeftijd last krijgen, bijvoorbeeld een blessure.

Fysiotherapie als hulpmiddel

Fysiotherapie kan helpen om de klachten te verminderen. Tijdens de behandeling geven we specifieke oefeningen passend bij jouw situatie. Daarnaast krijg je advies over jouw dagelijkse belasting en levensstijl. Artrose is slijtage en dat kunnen wij helaas niet herstellen, maar we gaan er alles aan doen om de pijn en stijfheidsklachten te verminderen. Zo kan je weer normaal bewegen in het dagelijks leven.

Vergoeding

Deze therapie van 12 behandelingen wordt volledig vergoed vanuit het basispakket en is dus kosteloos (denk wel aan het eigen risico).

Voor verdere informatie of voor het inplannen van een afspraak kan je contact met ons opnemen.